vineri, 4 ianuarie 2013

Titlu opţional: De ce? sau Provocare:)



De ce ni se pare că e sfârşitul lumii atunci când avem probleme la muncă, când copilul a făcut o teză de nota 8, nu de 10, aşa cum ne-am fi dorit noi, când ne părăseşte iubita(ul), când..... 

De ce realizăm că suntem nimic pe acest pământ şi ne amintim de Dumnezeu doar atunci când ne imbolnăvim ceva mai serios decât o simplă răceală ? 

De ce nu ştim să ne preţuim sănătatea atunci când o avem? 

De ce doar atunci când ne îmbolnăvim realizăm ce este cu adevărat important în viaţă şi ne schimbăm priorităţile, dorinţele, speranţele? 

De ce? 

V-aţi pus vreodată aceste întrebări? 

De ce pentru a ajunge să ne punem aceste întrebări trebuie mai întâi să ne pierdem sănătatea? 

De ce, după ce ne vindecăm, uităm să mai ţinem cont de sfaturile primite, uităm din nou de priorităţile, dorinţele, speranţele stabilite în momentele grele, uităm din nou de Dumnezeu şi redevenim ignoranţi, egoişti, iresponsabili? 

Pentru că suntem oameni, pentru că nu suntem perfecţi, pentru că egoismul, ignoranţa, iresponsabilitatea fac parte din noi ? 

Apropos, ştiaţi că fumul de ţigară îngroaşă sângele predispunând la formarea de cheaguri de sânge? Eu am ştiut, am ignorat şi mi-am spus “Ei da, doar nu o să mi se întâmple tocmai mie “. Ei bine, mi s-a întâmplat. Şi credeţi că am renunţat la acest viciu? Nu, n-am renunţat. A trebuit să se întâmple din nou ca să se producă acel click şi să spun: gata, începând de azi, renunţ la fumat. Şi am renunţat. Sunt mai bine de 24 de ore de când n-am mai aprins o ţigară. E greu, e al naibii de greu, mai ales atunci când eşti un fumător înrăit, nu unul de ocazie. Dar iubesc viaţa, iubesc frumuseţea ei şi voi reuşi. Ceea ce vă doresc şi vouă, cei care aveţi acest viciu. 

E început de an, moment de balanţă pentru toată lumea. Restabiliţi-vă priorităţile. Hai, cine renunţă la fumat odata cu mine? Te voi încuraja, mă vei încuraja, vom schimba păreri şi poate ne va fi mai uşor :) 

Şi nu uita, când vine vremea să renunţi la un viciu pentru sănătatea ta, nu există “Voi începe de mâine”. Mâine este boală. (V. L. Allineare) 

Sănătatea stă în propriile noastre mâini!


6 comentarii:

  1. Ai sa traiesti 100 de ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Trecand peste suita de intrebari, tot ce pot zice este: Felicitari! Fii tare, sigur se poate!

    RăspundețiȘtergere
  3. Are rost sa zic ca am un coleg care pentru ca nu a renuntat la fumat si-a pierdut picioarele? Din cauza cheagurilor de sange.

    RăspundețiȘtergere